Ai carte, ai parte 

Dezbaterea “eBook – primul an al pieței de carte digitală din România”, la Bookfest 2012

Joi, 31 mai 2012, între orele 12.00-13.30, pe Scena Agora, Pav. C5, în cadrul Salonului Internaţional de Carte Bookfest 2012, va avea loc dezbaterea: “eBook – primul an al pieței de carte digitală din România”. Invitați: Paul Balogh (Read Forward), Vlad Puescu (Elefant.ro), Radu Apostoae (BookByte), Cristian Dinu (Read Forward), Nikos Paschalakis (Digibooks4all). OPERA SCRISĂ.RO vă va ţine la curent cu tendinţele industriei de carte electronică, printr-un amplu reportaj de la faţa locului.

 

Anul 2010 vs cartea electronică

“Editurile vor întâmpina două mari dificultăţi în trecerea pe format digital, una tehnicăşi una care ţine de modelul de afaceri. Încă nu există nicăieri în lume un model clar, sunt discuţii nesfârşite despre suportul de stocare, formatul de distribuţie, nivelul de stabilire a preţurilor sau nivelul dreptului de autor”, a spus Paul Balogh, directorul Humanitas Digital.

“Şansa industriei de carte electonică depinde de trei factori. Editurile să aibăîncredere în formatul electronic şi să publice cărţi foarte bune. Una dintre ispitele de început este săscoţi cărţi mai puţin rentabile, mai puţin interesante. Al doilea factor ţine de menţinerea jos a nivelului pirateriei. Până acum ea nu este alarmantă, în ceea ce priveşte cărţile. Şi, în al treilea rând, librăriile să funcţioneze bine în distribuirea de “cititoare” electronice. Fără ele, avantajele cărţilor electronice nu sunt foarte vizibile” (Paul Balogh)

Anul 2012 vs cartea electronică şi piaţa de desfacere

“În primul rând, creșterea rapidă a vânzărilor de tablete și smartphones este un factor decisiv ca un cititor să opteze pentru o carte electronică în defavoarea celei tipărite. Cea de a doua este cel puțin interesantă, pentru că, „în prezent, clienții de ebook sunt cititori noi și astfel vânzarea de carte tipărită nu este afectată de cei care încearcă acest format“, a spus Flaviu Pastor.

“În cazul editurii Humanitas, clien­ții, care acoperă întreaga paletă de vârstă cuprinsă între foarte tineri și peste 45 de ani, sunt familiarizați cu lectura. „Cartea digitală nu inventează (încă) noi categorii de cititori, ci se bazează tot pe hardcore readers. Nu pare să avem de a face cu un fenomen de convertire, ci cu unul de paralelizare“, a spus Paul Balogh, director Humanitas Digital.

 



Comenteaza

You must be logged in to post a comment.